četrtek , 14 december, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / Tokina AT-X 16-28mm f2.8 Pro FX – test

Tokina AT-X 16-28mm f2.8 Pro FX – test

Nagnjenost vsakega fotografa je v raziskovanju novih fotografskih perspektiv in možnosti, ki jih nudi fotografska oprema. V času analogne fotografije, so mnogi fotografi uporabljali dva ali največ tri objektive. Razlog za to je bil predvsem v tem, da so bili objektivi zelo dragi, vsaj tisti, ki so nudili dobro svetlobno jakost, ter zanimive goriščnice. S pojavom zoom objektivov, so se stvari nekoliko spremenile. Danes večina reporterskih fotografov uporablja zoom objektive, predvsem zaradi njihove praktičnosti, poudariti pa je potrebno, da se je kakovost optike močno izboljšala. Zoom objektivi niso več tako optično inferiorni napram fiksnim objektivom, kot so bili nekoč. Napredek v razvoju optike, ter posebnih antirefleksnih premazov, pa je zoom objektive postavila na višji nivo, kot smo ga poznali včasih.

Zoom objektivi s standardnimi in tele goriščnicami, so že nekaj časa izredno kakovostni, tako, da jih uporablja velika večina fotografov. Pri širokokotnih goriščnicah, pa je bila kakovost zoom objektivov vedno nekoliko slabša, še predvsem, kar se tiče ostrine pri robovih, ter slabše kontrole stranske vpadne svetlobe, ki zelo rada povzroča nezaželjene odboje svetlobe med lečami, znotraj objektiva (flare, ghost efekt). Širokokotni zoom objektivi, z dobro svetlobno jakostjo f2.8, pa so bili še posebej dragi in nedostopni.

Pred nekaj leti je Nikon predstavil revolucionarni zoom objektiv Nikon AF-S 14-24mm 2.8G ED.  Objektiv je ponudil izredno široki kot, ter svetlobno jakost f2.8,  ter do takrat nepredstavljivo optično kakovost. Še danes velja Nikon AF-S 14-24mm f2.8, za referenčni objektiv med širokokotnimi zoom obejktivi. Vsi, ki so kdajkoli fotografirali s tem objektivom, vedo o čem govorim. Edina, ne tako zelo privlačna stvar pri tem objektivu, je cena. Do sedaj se na trgu še ni pojavil nek konkurenčen objektiv, ki bi nudil podobno kakovost pri nižji ceni.  Canon ima svoj širokokotni zoom obejktiv z goriščnico 16-35mm in svetlobno jakostjo f2.8, vendar je cena za marsikoga nedostopna. Nikon je ponudil še cenovno nekoliko ugodnejši objektiv AF-S 17-35mm f4 VR, ki ponuja še optično stabilizacijo, vendar slabšo svetlobno jakost. Pri Sonyju so za svojo serijo DSLR fotoaparatov serije Alpha, dali na tržišče odličen širokokotni zoom objektiv z goriščnico 16-35mm in svetlobno jakostjo f2.8, vendar je cena ponovno zelo visoka. Marsikateri fotograf je predvsem zaradi cenovne nedostopnosti takšnih objektivov, do sedaj odlašal z nakupom.

Tokina je med fotografi dobro poznan proizvajalec objektivov za vse blagovne znamke DSLR fotoaparatov. Svoj sloves so si naredili v 80h letih prejšnjega stoletja, ko so na tržišče ponudili cenovno ugodne in kakovostne zoom objektive za SLR fotoaparate. Tokrat pa presenečajo z novim širokokotnim zoom obejktivom Tokina AT-X 16-28mm f2.8 Pro FX, ki je narejen za polnoformatne (FF,FX) DSLR fotoaparate.

Že prvi stik z objektivom je bil pozitiven, ohišje in vsa ostala mehanika je odlično izdelano, oba obroča se vrtita brez zatikanja in nimata prostega hoda. V rokah daje občutek kakovostno izdelanega objektiva. Pri bajonetu je tudi zatesnjen s gumijastim tesnilom, kar naj bi pomagalo proti vdoru vlage in praha v fotoaparat. Nič kaj slabše pa se ni obnesel pri testiranju na terenu. Ostrina je zelo dobra skoraj od roba pa do roba tudi pri f2.8. Malenkostno bolj zaprta zaslonka, pa še dodatno poudari kontraste in izboljša ostrino, vendar razlike niso tako očitne, ko bolj zapremo zaslonko. Presenetil me je odličen kontrast in barve. Tudi kar se tiče direktne stranske svetlobe, je bilo opaziti zelo malo problemov z flair in ghost efektoma, ki se pojavita v določenih primerih, kar je odraz kakovostnih leč in odličnih antirefleksnih premazov. Področje, ki me je najbolj navdušilo je popačenost pri 16mm, ki je za objektiv s tako širokim kotom izredno majhno. To lastnost sem spridoma uporabil pri  fotografiranju panoramskih fotografij, kjer je bilo potrebno več fotografij zložiti v eno. Majhna popačenost ob robovih je pripomogla, da je program lažje združil fotografije. Tudi BOKEH je prijeten s pomočjo zaslonke f2.8 pa pri fotografiranju na blizu, lahko zameglimo ozadje tudi pri 16mm. Delovanje avtomatskega ostrenja je nekoliko počasnejše in manj natančno, kot pri Nikonu 14-24mm f2.8, vendar še vedno zelo dobro.

Za konec naj še napišem, da so me vsi Tokinini objektivi, ki sem jih testiral do sedaj, prijetno presenetili. Na področju širokokotnih objektivov je Tokina vsekakor odlična konkurenca Nikonu, Canonu in ostalim.  Tokina AT-X 16-28mm f2.8 Pro FX je v svet DSLR fotografije prinesla kar nekaj svežega vetra. Za ceno okoli 700 eur, je moč dobiti izredno kakovosten širokokotni objektiv s fiksno zaslonko f2.8., odlično izdelavo in zatesnjenostjo proti vremenskim vplivom. Tokina ne ponuja kompromisov glede optične kakovosti, edini kompromis, ki ga lahko vzamemo v račun je počasnejši in ne tako napreden način avtomatskega ostrenja ter dejstvo, da ni moč namestiti zaščitnega ali katerega drugega filtra. Vendar lahko zatrdim, da se v praksi to ni tako zelo poznalo, prevsem zato, ker pri širokem kotu sama hitrost AF sistema niti ni tako ključnega pomena.

 

Še nekaj fotografij narejenih s tem objektivom.

 

Please Support This Site

Please Support This Site

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepančič

Preberite si tudi

Nikon AF-S 70-200mm f2.8E FL ED VR – najboljši izmed najboljših

Nikon AF-S 70-200mm f2.8E FL ED VR je Nikonov najnovejši tele-zoom objektiv, po sedmih letih …

Nikon AF-S 70-200mm f2.8E FL ED VR REVIEW

Nikon AF-S 70-200mm f2.8E FL ED VR is the newest tele-zoom lens by Nikon. After …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja