četrtek , 14 december, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / Tokina AT-X 11-16mm f2.8 PRO DX II

Tokina AT-X 11-16mm f2.8 PRO DX II

Pred kratkim sem objavil test Tokine 17-35mm f4 za FX (FF) senzorje. Kmalu po tem, pa se je pojavila priložnost, da sem med prvimi dobil na kratek test novo Tokino 11-16mm f2.8 II.

Na žalost mi v tem kratkem času ni uspelo dobiti katerega od konkurenčnih objektivov, zato tokrat samo primeri narejeni s Tokino.

Verzija II. nudi ‘Silent Drive-Module’ (SD-M), ki ostri tudi na cenejših Nikonovih DSLR fotoaparatih, ki nimajo vgrajenega AF motorčka v ohišju. Izboljšani so tudi coating premazi, ki močno vplivajo na boljše optične lastnosti objektiva.

Glede kvalitete izdelave nimam pripomb, zelo podobna, kot pri 17-35mm, le da ima premer filtrov 77mm. Avtomatsko ostrenje (AF) je za spoznanje natančnejše kot pri 17-35mm, vendar je potrebno upoštevati, da je 17-35 polnoformatni objektiv, kjer je globinske ostrine manj. Goriščna razdalja objektiva znaša med 11-16mm, kar je ekvivalentno 16.5-24mm pri FX formatu. Kakovost optike lahko samo pohvalim. Odlične barve in kontrasti, izredno malo CA-ja, v bistvu sem se moral izredno potruditi, da sem ga našel na vsaj eni fotografiji. Flare efekt je tudi odlično kontroliran, popačenje pa izredno dobro kontrolirano za objektiv, s tako širokim kotom zajema. Eden glavnih atributov, ki jih ponuja Tokina 11-16 f2.8 II., pa je vsekakor fiksna zaslonka f2.8, skozi vse nastavitve goriščnic. Trenutno nihče od konkurentov ne ponuja zaslonke f2.8, pri širokokotnih objektivih za crop (DX,APS-C) senzorje.

Vse testne fotografije so bile posnete z Nikon D7000.

Popačenje je izredno dobro kontrolirano, fotografirano pri goriščnici 11mm.

Flare efekt je dobro kontroliran, predvsem po zaslugi novih coating premazov na lečah.

Primerjava ostrine pri zaslonki f2.8 in f4 in goriščnici 11mm. Pri ostalih goriščnicah je situacija zelo podobna. Ostrino pa  začne izgubljati od zaslonke f16 naprej.

Vinjetiranje je tudi pri odprti zaslonki f2.8 in goriščnici 11mm izredno majhno.

Kromatska aberacija (CA) je le redko kdaj vidna na fotografijah.

100% irez iz predhodne fotografije, kjer je opaziti nekaj malega CA-ja

Še ena fotografija, kjer se vidi kako dobro je kontrolirano popačenje slike pri 11mm.

Še dva primera uporabe širokokotnih goriščnic.

 

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepančič

 

 

 

 

Preberite si tudi

Test objektiva IRIX 11mm f4

Podjetje IRIX je nov a vendarle pri fotografih že dobro poznan proizvajalec fotografskih objektivov. Oktobra lansko leto …

Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art – kmalu v prodaji

Pred kratkim so v podjetju Sigma predstavili nov portretni teleobjektiv Sigma 135mm f/1.8 DG HSM …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja