nedelja , 22 oktober, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / Test objektiva Tokina AT-X 17-35 F4 PRO FX

Test objektiva Tokina AT-X 17-35 F4 PRO FX

V začetku 70-ih let prejšnjega stoletja, je skupina inženirjev, ki so delali pri Nikonu, ustanovila svoje podjetje, za izdelavo objektivov. V tistih časih so bili zoom objektivi še v zgodnji razvojni fazi in med fotografi niso uživali zaupanja, kar se tiče optičnih kakovosti. Cilj Tokine je bil ravno v tem, da izboljša kakovost zoom objektivov in jih na takšen način približa fotografom.

Objektivi priznanih blagovnih znamk, so bili v tistih časih za dobršen del fotografske javnosti predragi, pri Tokini pa so za dostopno ceno ponudili vrhunsko kakovost. Med fotografi, še posebej tistimi, ki so uporabljali Nikonovo fotografsko opremo, so Tokinini objektivi hitro našli svoj prostor. Pri nekaterih Tokininih objektivih iz poznih 80-ih in začetka 90-ih, je najti podobnosti z Nikonovimi objektivi, kar pa je razumljivo glede na to, da so določene izkušnje in inženirska znanja prispevali inženirji z Nikonovim ozadjem.

Tokina je imela v svoji ponudbi vedno odlične širokokotne objektive. Še v časih filma, so tržišču nudili 3 zoom širokokotne objektive, različnih cenovnih razredov. V nižjem cenovnem razredu sta bila zelo priljubljena 19-35mm f3.5-4.5 in 20-35mm f3.5-4.5, izredno priljubljen in tudi cenjen med fotografi pa je bil model AT-X pro 20-35mm f2.8 z zlatim obročkom. Zlati obroček okoli objektiva je pomenil pro serijo objektivov, ki so nudili najboljšo kvaliteto optike in mehanike. Tudi danes, ko smo že globoko zabredli v digitalno fotografijo in so se standardi ter zahteve sodobnih digitalnih DSLR fotoaparatov, močno spremenile napram filmu, se je Tokina obdržala v igri, ter ostala eden od pomembnih neodvisnih proizvajalcev fotografskih objektivov.

Tokina danes izdeluje objektive praktično za vse blagovne znamke DSLR fotoaparatov, tako z CROP senzorji, kot tudi za FX, oziroma FF senzorji. Na širokokotnem področju so postali prepoznavni z enim od prvih širokokotnih zoom objektivom za crop senzorje in goriščnico 12-24mm pri fiksni zaslonki f4. Kasneje pa so fotografski svet presenetili s prvim zoom fish-eye objetivom 10-16mm. Za DSLR fotoaparate s crop senzorjem so izdelali odličen širokokotni zoom objektiv z goriščnico 11-16mm in fiksno zaslonko f2.8 (ekvivalent 16.5mm-24mm na FX).

Tokina AT-X 17-35mm F4 PRO FX

Tokrat sem pod drobnogled vzel še en cenovno dostopni širokokotni zoom objektiv za polnoformatne DSLR (FF, FX), Tokina 17-35mm F4 AF PRO FX, ki se ponaša z zlatim obročkom, kateri označuje Tokinino pro serijo z najkvalitetnejšo optiko. Kot prvo je opaziti, da je objektiv izdelan izredno kakovostno, tudi plastični deli objektiva so izdelani iz najkvalitetnejše plastike. Objektiv je na spodnjem delu, pri bajonetu, zatesnjen z gumijastim tesnilom, ki preprečuje vdor vode na spoju med ohišjem fotoaparata in objektiva. Vsi obročki na objektivu se premikajo tekoče in brez prevelikih toleranc. Preklop med AF in MF funkcijo ostrenja je hitra in se izvede preko obročka za ostrenje, katerega premaknemo proti aparatu. Tokina ima ta sistem hitrega preklapljanja med af in mf funkcijo že kar nekaj časa, pri novejših objektivih pa je opaziti, da sistem deluje bolj precizno in hitreje, ter se manj zatika pri preklapljanju, če sem čisto iskren, niti nisem pogrešal direktnega dostopa do ročnega ostrenja, kot ga imajo določeni Nikonovi in Canonovi objektivi. Ostrenje poteka preko vgrajenega notranjega motorčka in ni tako tiho in hitro kot pri ultrasoničnih sistemih ostrenja. Nekaj kritike gre dodati k velikosti filtrov, ki znaša 82mm.

Optične lastnosti

Za primerjavo sem vzel Nikonov objektiv 16-35 f4 VR, ki po goriščnici in svetlobni jakosti nekako sovpada s Tokino. Razlika v ceni je precejšnja, zato me je končni rezultat pozitivno presenetil v prid Tokine. Ostrina je pri Tokini odlična v centru, ob skrajnih robovih pa se malo razgubi vendar je v primerjavi z Nikonom 16-35mm VR tudi ob robovih zelo blizu. Pri odprti zaslonki f 4 in vseh nastavitvah goriščnic je ostrina odlična v centru slike in za spoznanje slabša ob skrajnih robovih. Barve in kontrasti so presenetljivi za objektiv v tem cenovnem razredu, nekaj povsem drugega, česar sem bil vajen iz časov filma, ko sem imel nekaj Tokininih objektivov. S Flare efektom, ki nastane ob vpadu močne stranske svetlobe, ni bilo pretiranih problemov, bil je sicer opazen pri ekstremnih kontrastih, vendar je slika obdržala kontraste in ostrino. Glede kromatske aberacije (CA) lahko potolažim vse, ki so na to občutljivi, da je objektiv odlično korigiran. Skoraj ni opaziti nobenega CA, tudi pri močnih kontrastih in direktni svetlobi. Popačenje je eno najbolje kontroliranih pri zoom objektivih v tem cenovnem razredu. Vinjeta je opazna pri 17mm in zaslonki f4, drugače pa je dobro kontrolirana in že pri f5.6 skoraj popolnoma izgine. Za povzetek naj napišem, da me je Tokina AT-X 17-35mm f4 pro FX prijetno presenetila, v primerjavi s precej dražjim Nikonom 16-35mm f4 VR, se je izkazala odlično in ga tudi nekoliko prekašala pri določenih nastavitvah v kvaliteti slike ob robovih ter pri korekciji popačenja, ki je pri Tokini bolje kontrolirano kot pri Nikonu. Zelo pozitivne vtise kazi edino dejstvo, da sistem avtomatskega ostrenje (AF) ne deluje tako precizno in hitro kot pri Nikonu in, da Tokina uporabljan filtre s premerom 82mm.

Glede cene je Tokina AT-X 17-35mm PRO FX vsekakor močna konkurentka Nikonovim objektivom, pri Canonu pa je cenovno zelo blizu 17-40 f4 ki ima USM motorček ostrenja ter L optiko.

Primerjava kvalitete med Tokina 17-35mm f4 in Nikon 16-35mm f4 VR narejena z Nikon D3x fotoaparatom in ločljivostjo 24.5 milijona pixlov.

17mm (16mm) f4

17mm (16mm) f5.6

17mm (16mm) f8

28mm f4

35mm f4

Tokina 17mm popačenje

Nikon 16mm popačenje

Flare efekt je pri Tokini in Nikonu zelo dobro kontroliran.

Še nekaj fotografij narejenih s Tokino 17-35mm

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepančič

 

Preberite si tudi

Test objektiva IRIX 11mm f4

Podjetje IRIX je nov a vendarle pri fotografih že dobro poznan proizvajalec fotografskih objektivov. Oktobra lansko leto …

Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art – kmalu v prodaji

Pred kratkim so v podjetju Sigma predstavili nov portretni teleobjektiv Sigma 135mm f/1.8 DG HSM …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja