petek , 19 julij, 2019
Najnovejše

Domov / Foto oprema / Test objektiva Sigma 28mm f1.4 DG HSM ART – fotografska industrija se spreminja.

Test objektiva Sigma 28mm f1.4 DG HSM ART – fotografska industrija se spreminja.

Industrija fotografske opreme se v zadnjih letih močno spreminja. Do sedaj je med zahtevnimi fotografi veljalo pravilo, da sodijo skupaj s fotoaparatom objektivi istega proizvajalca. Sigma počasi spreminja takšne nazore – prenovila je večino objektivov ter dodala še nekaj novih ter tako skoraj zaokrožila ponudbo objektivov za polnoformatne fotoaparate. Da bo postala zanimiva tudi za športne fotografe ji manjkajo samo še fiksni objektivi 300mm f2.8, 400mm f2.8 ter 600mm f4. Kaj pa, če je nastopil čas, ko bomo na enih od prihajajočih olimpijskih iger opazovali fotografe, ki bodo opremljeni z napisi Sigma – ne glede na to katere fotoaparate bodo uporabljali? V bistvu korak do tam ni tako velik. Potencial za velik tržni delež Sigma že ima; z nekaj pravimi odločitvami s katerimi bi se približala bodočim uporabnikom bi lahko močno spremenila razmerja na trgu. Ravno trg v katerega sodi tudi Slovenija pa je lahko odlično izhodišče za to, da se prave odločitve prenese na ostale trge.

V zadnjih letih, natančneje od leta 2012, so se pri Sigmi odločili, da začnejo proizvajati objektive, ki so tako glede kakovosti izdelave, kakovosti materialov in optičnih lastnosti v samem vrhu svetovne ponudbe. Sigma je iz dokaj nišnega proizvajalca objektivov za proizvajalce fotoaparatov in fotografske opreme kot so Nikon, Canon, Pentax, Sony… zrasla v prepoznavno in priznano blagovno znamko. Pot do sem ni bila lahka. Kljub temu, da je Sigma edini proizvajalec objektivov, ki vse svoje objektive in sestavne dele izdeluje izključno na Japonskem, ji to v preteklosti ni prinašalo prednosti. Včasih je med fotografi celo veljalo prepričanje, da imajo Sigmini objektivi določene preglavice pri nadzoru kakovosti in je potrebno poiskati dober primerek objektiva. Danes je slika popolnoma drugačna. Odločitev, da bodo proizvajali vrhunske objektive, ki bodo izdelani brezkompromisno v smislu kakovosti in optičnih lastnosti, se je v zadnjih letih obrestovala. Težav z nadzorom kakovosti praktično ni več, objektivi ART in SPORT serije pa so si med fotografi pridobili precejšen ugled. Sigma je ponudbo vrhunskih objektivov zaokrožila s tremi pro objektivi 14-24mm f2.8 ART, 24-70mm f2.8 OS ART in 70-200mm f2.8 SPORT ter 11 fiksnimi svetlobno močnimi objetivi ART serije za polnoformatne aprate, v svoji ponudbi pa tudi že ima težkokategornika iz serije SPORT, Sigma 500mm f4 DG OS HSM. Ni težko razumeti zakaj vedno več fotografov uporablja Sigmine objektive kot orodje s katerim si služijo kruh.

Nabor vrhunskih fiksnih in zoom objektivov  serije ART ter SPORT za polno-formatne DSLR in brezzrcalne fotoaparate je impresiven. Večina objektivov je narejenih za Canon, Nikon in Sony E fotoaparate. Kasneje bodo predstavili še objektive za L bajonet, ki ga uporabljajo Panasonic, Leica ter v prihodnje tudi Sigma.

Sigma 28mm f1.4 DG HSM ART

Pri novem Sigminem objektivu 28mm f1.4 ART ni težko ugotoviti kje so dobili navdih za izdelavo tako kakovostnega 28mm objektiva. Nikonov 28mm f1.4 objektiv je na tržišču od leta 2017 dalje in mnogi fotografi so ga vključili v svoj nabor fotografske opreme – 28mm goriščnica je zelo primerna za reporterski stil fotografije. Nikonov 28mm f1.4 objektiv sem že imel možnost dodobra preizkusiti in z rezultati sem bil več kot zadovoljen. Goriščnica je ravno pravšnja za hitre in spontane posnetke, dobra svetlobna jakost oziroma možnost fotografiranja z zelo odprtimi zaslonkami pa tej goriščnici doda poseben čar, saj je v večini primerov ozadje lepo zamegljeno. Kar se tiče perspektive je goriščnica 28mm zelo univerzalna. Pri 35mm (f1.8 ali f1.4) objektivih smo vajeni, da sicer lepo zameglijo ozadje, vendar so včasih preozki, goriščnica 24mm je sicer široka, ima več popačenje ob robovih. Objektivi z goriščnico 28mm so nekje vmes; dovoljujejo fotografiranje od blizu, pri odprtih zaslonkah še vedno lepo zameglijo ozadje ter nimajo preveč popačenja. Skratka zelo univerzalna goriščnica, ki pri reporterskem stilu fotografiranja precej olajša delo.

Primerjava objektivov Sigma 35mm f1.4 ART in Sigma 28mm f1.4 ART

Pri testiranju objektiva sem za primerjavo vzel Sigmin objektiv 35mm f1.4 serije ART iz leta 2012.

OSTRINA

Na vseh fotografijah je leva fotografija narejena s Sigmo 35mm f1.4 in desna s Sigmo 28mm f1.4. Pri testu ostrine sem primerjal ostrino na sredini slike ter v skrajnem kotu slike. Fotografije so 100% izrez originalne velikosti.

F1.4 sredina

F1.4 skrajni kot

F 2 sredina

F2 skrajni kot

F2.8 sredina

F2.8 skrajni kot

Na zgornjih primerjavah lahko vidimo, da je novi 28mm objektiv precej ostrejši tako v sredini slike, kot v skrajnem kotu slike.

AF – delovanje avtomatskega ostrenja

Pri obeh objektivih je bilo ostrenje dokaj natančno, nekaj več precizno izostrenih posnetkov sem sicer dobil z 28mm objektivom, kar je za pričakovati. Novi objektiv Sigma 28mm f1.4 ima povsem prenovljen sistem ostrenja. Motorčki so veliko hitrejši in odzivnejši kot pri objetkivu 35mm f1.4. Za celotni obhod od točke najbližjega ostrenja do točke neskončnosti in nazaj potrebuje novi 28mm objetkiv okoli 0,70 sekunde, 35mm objektiv pa okoli 1,25 sekunde.

Kromatska aberacija CA

Na zgornjem posnetku se lepo vidi kakšen je napredek v kakovosti slike in CA pri 28mm objektivu od starejšega 35mm objektiva serije ART

Vinjetiranje

Nekaj opaznega vinjetiranja je zaslediti pri zaslonki f1.4 vendar do zaslonke f2.8 skoraj izgine. Na gornji fotografiji je možno zaznati tudi nekaj optičnega popačenja, ki pa za to goriščnico ni pretirano.

Flare efekt – odboji svetlobe znotraj objektiva

Pri fotografiranju v nasprotno ali močno stransko svetlobo se lahko pojavijo različni odsevi znotraj objektiva, kar lahko povzroči zmanjšanje ostrine in kontrasta pri fotografiji. Odsevi so vidni tudi na sami fotografiji.

F 1.4

F 8

Pri obeh objektivih je kontrola odbojev svetlobe znotraj objektiva odlična, vendar pa je pri 28mm objektivu slika kljub temu nekoliko bolj kontrasta tako pri f1.4 kot pri f8 zaslonki.

Gornja fotografija je bila posneta v zares ekstremnih pogojih. Kontrast in ostrina sta še vedno odlična, vzorec, ki je viden na fotografiji pa bi bil pri določenih motivih po godu marsikateremu poročnemu fotografu.

BOKEH

Bokeh je v bistvu težko ocenjevati. Na spodnjih fotografijah so primeri istega motiva z obema objektivoma. Bokeh pri 28mm objektivu je nekoliko bolje definiran, verjetno zaradi ostrejše optike in boljšega podajanja mikrokontrastov ter manj kromatske aberacije. Tudi sama goriščnica nekaj doprinese k videzu bokeha. V osnovi imata oba objektiva dopadljiv bokeh, meni osebno pa je vseeno nekoliko bližje tisti pri 28mm objektivu.

Zaključek

Sigma 28mm f1.4 DG HSM ART je odličen objektiv, ki se brez sramu lahko postavi ob bok enkrat dražjemu Nikonu AF-S 28mm f1.4. Fokus je hiter in natančen, objektiv je optično odličen. V primerjavi s starejšim objektivom Sigma 35mm f1.4 ART je ostrejši ima hitrejši avtofokus ter nekoliko lepši bokeh. Največja razlika je v kromatski aberaciji, ki jo je pri 28mm objektivu precej manj kot pri starejšem 35mm objektivu. Osebno mi je pri srcu zelo ostra slika, lep bokeh in izrazito 3D podajanje določenih motivov pri odprtih zaslonkah. V praksi se je izkazal odlično in zanesljivo tudi v kombinaciji z Nikonom Z7 – kmalu bom imel možnost objektiv preizkusiti pri poročni fotografiji in upam, da napišem še kakšen prispevek na to temo. V Sloveniji se giblje cena objektiva okoli  1200 evrov. Več tehničnih podatkov o objektivu lahko preberete na tej povezavi: Sigma 28mm f1.4 DG HSM ART

Spodaj si lahko ogledate nekaj fotografij narejenih večinoma pri odprtih zaslonkah:

 

Avtor fotografij in prispevka: Bojan Stepančič

Preberite si tudi

Trije v enem – Sigma 50-100/1.8 DC HSM Art

Sigma je trenutno edini proizvajalec fotografskih objektivov, ki proizvaja zoom objektive s fiksno goriščnico f1.8. Trenutno sta …