sobota , 23 junij, 2018
Najnovejše
Domov / Foto oprema / Test objektiva Nikon AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED

Test objektiva Nikon AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED

Objektiv Nikon AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED je dopolnil linijo AF-S fiksnih objektivov s svetlobno jakostjo f1.4 v Nikonovi ponudbi pro objektivov. Nikon je že leta 1996 imel v ponudbi Nikkor AF-D 28mm f1.4, a so ga zaradi previsoke cene in pomanjkanja zanimanja prenehali izdelovati leta 2006. Cena novega objektiva Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED pri nas znaša 2400 evrov in je trenutno tudi najdražji Nikonov objektiv v njihovi liniji f 1.4 fiksnih objektivov. Ker ima Nikon tudi cenovno bolj ugoden nabor fiksnih objektivov s svetlobno jakostjo f1.8 ter objektiv Nikon AF-S 28mm f1.8 G, katerega cena pri nas znaša slabih 700 evrov, me je zanimala primerjava med objektivoma.

Kakovost izdelave

Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED je zasnovan zelo podobno kot ostali AF-S fiksni objektivi linije pro ter je zatesnjen proti vremenskim vplivom. Teža objektiva znaša 645 g, prednji element meri 77 mm, dolžina objektiva je 100,5 mm širina pa 83 mm. Objektiv deluje robustno – kljub nekaj plastičnim elementom na ohišju objektiva. Obroček za ostrenje je gumiran in ob premikanju nima nepotrebnih toleranc. Na DSLR ohišju deluje zelo uravnoteženo, rokovanje z aparatom in objektivom pa je prav tako zelo uravnoteženo. V primerjavi s precej cenejšim objektivom, Nikon AF-S 28mm f1.8 G, deluje bolj robustno in zelo solidno.

Optične karakteristike

Cena objektiva napoveduje, da so se pri njegovi izdelavi še posebej potrudili. Optična zgradba je sestavljena iz 14 leč postavljenih v 11 skupin – precej kompleksna zasnova za fiksen objektiv. Tri leče so asferične, dve leči pa ED leči. Pri antirefleksnih premazih niso varčevali, saj so nanje nanesli dva različna visoko-kakovostna premaza, prvi je flouritni, drugi pa nano premaz.

Kakovost slike – primerjava z Nikon AF-S 28mm f1.8 G

Za boljšo predstavo sem Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED primerjal s cenejšim Nikon AF-S 28mm f1.8G. Razlika v kakovosti slike kljub veliki razliki v ceni ni tolikšna, kot bi (lahko) pričakovali. V testu sem poizkušal prikazati tudi to, kar opravičuje višjo ceno in je včasih povezano z – do neke mere, subjektivnim estetskim okusom fotografa, v ozadju pa se skriva precej kompleksna in zapletena optična podlaga objektiva.

Vinjetiranje

Svetlobno močni objektivi so namenjeni fotografiranju v slabih svetlobnih pogojih, vendar pa mnogokrat velik prednji element ter specifična zasnova objektiva prineseta s seboj tudi večji upad svetlobe ob robovih slike pri odprti zaslonki.  Na spodnji fotografiji lahko vidimo razliko med objektivoma pri različnih odprtinah zaslonke

Iz primerjave je razvidno, da ima Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED manj upada svetlobe ob robovih slike pri zaslonkah f 1.8, f2.8 in f4, pri zaslonki f5.6 pa je razlika minimalna

Optično popačenje

28-milimetrska goriščnica že posega v področje širokokotnih objektivov, ki praviloma imajo nekaj optičnega popačenja. Tako je tudi pri obeh Nikon 28mm objektivih. Na spodnji fotografiji lahko vidimo, da je Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED vseeno nekoliko bolje korigiran, kar se tiče optičnega popačenja, kot Nikon AF-S 28mm f1.8 G.

Flare in ghosting efekta

Pri fotografiranju v močno nasprotno ali stransko svetlobo se lahko pojavijo odboji svetlobe znotraj objektiva, ki vplivajo na kakovost slike. Temu so še posebej podvrženi svetlobno močni objektivi, ki imajo velike optične elemente. Pri odprti zaslonki je ta efekt lahko zelo moteč. Oba objektiva imata kar nekaj vidnih odbojev svetlobe pri določenih pogojih fotografiranja. Upoštevati je potrebno da ima AF-S 28mm f1.4 precej večje leče in je zato bolj občutljiv za odboje svetlobe znotraj objektiva. Da bi ta efekt minimalizirali, so pri Nikonu uporabili kar dva anti-refleksna premaza, ki sta dobro opravila svoje delo. Pri objektivu Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED sem uporabil zaslonko f1.4, pri objektivu Nikon AF-S 28mm f1.8 G pa zaslonko f1.8.

CA – kromatska aberacija

Kromatska aberacija je tisto področje, ki lahko precej vpliva na videz fotografije – kot bomo lahko videli proti kuncu tega članka, kjer primerjam neostrino obeh objektivov, je prav CA precej vplival na podobo neostrine pri odprti zaslonki obeh objektivov.

Na zgornji fotografiji je lepo razvidno, da je kromatska aberacja pri odprti zaslonki bolj izražena pri objektivu Nikon AF-S 28mm f1.8G. Trije asferični in dva ED elementa v objektivu Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED so vsekakor pripomogli k manjši stopnji kromatske aberacije, žal pa so temu primerni tudi precej višji stroški izdelave objektiva, kar je povprečnemu uporabniku fotografske opreme težko opravičljiv strošek pri nakupu objektiva.

Ostrina 

Objektivi s fiksnimi goriščnicami so v večini primerov bolj ostri kot zoom objektivi, ostrina pa pri vseh upada proti robu fotografije. Pri odprti zaslonki so objektivi manj ostri, kot pri nekoliko bolj zaprtih zaslonkah. Praviloma velja, da je potrebno objektiv zapreti za 2 do 3 zaslonke, da doseže maksimalno ostrino in je bolj oster tudi ob robovih slike. Na spodnjih fotografijah sem primerjal oba objektiva pri istih zaslonkah. Fotografije so 100-odstotni izrezi iz sredine in skrajnega kota fotografije – tako je mogoče videti razliko v podajanju ostrine in kontrastov obeh objektivov. Za ogled celotne fotografije klikni na fotografijo.

Iz gornjih fotografij je razvidno, da je objektiv Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED bolj oster pri vseh zaslonkah – tako v centru, kot ob skrajnem robu fotografije. Tudi kontrasti so nekoliko bolje definirani.

BOKEH

Podajanje neostrine objektiva je pogosto subjektivno mnenje uporabnika – nekomu odgovarja nekoliko bolj nervozna in kontrastna neostrina, spet drugemu je pri srcu svilnata, manj kontrastna neostrina. Kljub temu pa lahko prikažemo razliko med objektivoma na testu, kjer se v določenih primerih pri isti zaslonki lahko vidi razlika pri podajanju neostrine.

Ravno v teh dveh primerih je razvidno, da oba objektiva pri zaslonki f1.8 podajata nekoliko drugačno neostrino. Pri objektivu Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED je neostrina manj nervozna, predvsem pa je ob kontrastnih prehodih slike manj kromatske aberacije. Bokeh je tako bolj homogen in manj nervozen, prehod iz ostrine v neostrino lepše definiran, splošni vtis pa prijetnejši – vendar naj poudarim, da je to lahko v fotografsko izraznem smislu tudi subjektivno mnenje fotografa.

Kratek zaključek

Težko je opravičiti razliko v ceni med objektivoma, ki sem ju primerjal. Čisto odkrito povedano, me je pozitivno presenetil objektiv Nikon AF-S 28mm f1.8 G, ki se je na testu zelo dobro obnesel. Pričakoval sem večjo razliko v kakovosti slike. Marsikateremu fotografu, ki pri svojem delu uporablja fiksne objektive, bo tudi ta razlika v kakovosti slike in podajanju neostrine, ki sem jo prikazal na testu, odtehtala višjo ceno objektiva. Čeprav je razlika v hitrosti avtomatskega ostrenja minimalna – v prid dražjemu objektivu, pa je toliko bolj očitna pri zanesljivosti in natančnosti. Objektiv Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED je na testu konstantno ostril bolj zanesljivo in bolj natančno. Vem, da Nikon premore izredno hitre AF-S motorčke, ki jih vgrajuje v nekatere svoje zoom objektive, zato sem malce razočaran, da te tehnologije ni uporabil tudi pri objektivu Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED, še posebej upoštevajoč ceno objektiva.
V spodnji galeriji si lahko ogledate nekaj fotografij narejenih z objektivom Nikon AF-S 28mm f1.4 E ED.

Avtor fotografij in prispevka: Bojan Stepančič

Preberite si tudi

Široko, širše, ribje oko iz Nikonove ponudbe

Nikon je predstavil tri nove širokokotne objketive. AF-S FISHEYE NIKKOR 8–15mm f/3.5–4.5E ED. Dva učinka ribjega …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja