nedelja , 22 oktober, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / Test objektiva Nikon AF-S DX 16-80mm F2.8-4E ED VR

Test objektiva Nikon AF-S DX 16-80mm F2.8-4E ED VR

 

DSC02002-2
V kombinaciji z Nikonom D7200 je zelo lepo uravnotežen.

Glede na to, da zadnje čase pogosto uporabljam Nikon D7100, ki je fotoaparat DX formata, sem se še kako razveselil testa Nikona AF-S DX 16-80mm F2.8-4E ED VR. Do sedaj sem uporabljal vse možne objektive, ki slišijo na format DX. V Nikonovi ponudbi je v tem segmentu manjša vrzel. Zastareli Nikon 17-55mm f2.8 mi je bil pretežek, brez stabilizacije slike in nekoliko optično prešibek za nove DX svetlobne senzorje z 24 Mpix ločljivosti. Preostane nabor Sigminih in Tamronovih objektivov, ki so zanimivi in v zadnjem času tudi optično zelo napredni.

DSC02062-3
Velika zlata črka N oznanja Nano Crystal premaze na lečah.

Starejši Nikon 16-85mm f3.5-5.6 je bil namenjen predvsem ljubiteljskim fotografom, čeprav dobra optika in kakovost izdelave, vendar svetlobno prešibek, da bi ga lahko uporabljal pri vsakdanjem profesionalnem delu. Torej novi Nikon ni čisto to, kar bi si želeli profesionalni fotografi, vendar ponuja vso najnovejšo tehnologijo, ki jo danes premore Nikon, dobro svetlobno jakost ter zelo uporaben razpon goriščnic.

Kakovost izdelave je na nivoju Nikona 24-120 f4 VR. Odlična ergonomija ter v kombinaciji z Nikonom D7200 zelo dobra uravnoteženost.  Oba obročka se vrtita ravno prav tesno, tudi ostali premikajoči deli nimajo nepotrebnih toleranc, tako da vse skupaj deluje odlično. Preseneča nova sončna zaslonka, ki je nekoliko drugačne oblike, kot smo jih bili vajeni do sedaj.

DSC02108-3

Avtomatsko ostrenje je srednje hitro, vendar zelo natančno, presenetilo me je, da je v kombinaciji z Nikonom D7200 brezhibno in natančno ostril tudi v slabih svetlobnih pogojih. Tukaj je Nikon uporabil SWM pogon, ki je zelo tih in natančen. Nekaj novosti je tudi pri delovanju zaslonke, ki jo pri tem objektivu zapira posebni elektro magnetni sistem. Prednost je v bolj tihem delovanju in natančnejši ekspoziciji v načinu zaporednih posnetkov.

Test 0012
Dobra korekcija flare in ghosting efekta.

Stabilizacija slike (VR) je eden od sistemov, ki sem ga močno pogrešal pri starem Nikonu 17-55mm f2.8. Dandanes imajo že skoraj vsi kit objektivi vgrajeno stabilizacijo in fotografi smo se navadili, da je vedno na voljo. Pri novem objektivu ni presenečenj, stabilizacija deluje zelo dobro in hitro umiri sliko, primerljiva je z ostalimi stabilizacijami v Nikonovih pro objektivih. Po proizvajalčevih podatkih naj bi omogočala fotografiranje iz roke z do 4 stopnjami daljšimi časi.

Test 0011
Vidna vinjeta pri odprti zaslonki.

Optična zgradba je področje, ki so ga pri Nikonu precej poudarili. Nikon AF-S DX 16-80mm F2.8-4E ED VR ima kar štiri posebne ED leče, ter tri asferične leče. Ne manjka tudi Nano Crystal premaz na lečah, ki zmanjšuje degradacijo slike ob močni stranski svetlobi in posebna prevleka na prvi leči, ki olajša čiščenje objektiva.

Kakovost slike je presenetljivo dobra, čeprav bi lahko marsikaj še nekoliko izboljšali. Ostrina, kontrasti, podajanje barv in mikro kontrasti so izjemno dobri pri vseh goriščnicah objektiva. Malce upada ostrine je opaziti samo pri 16mm in v skrajnem robu slike pri zaslonki f2.8, vendar še vedno zelo dobro. Pri ostalih goriščnicah je ostrina skoraj od roba do roba odlična. Preseneča kakovost slike pri 80mm, navajen sem, da je pri daljših goriščnicah ostrina nekoliko slabša, vendar tukaj ni tako, že pri odprti zaslonki je objektiv zelo oster.

16mm

Test 0001
Popačenje slike pri 16mm
Test 0001-2
Ostrina 16mm f2.8 izrez sredina slike
Test 0001-3
Ostrina 16mm f2.8 izrez skrajni rob slike

24mm

Test 0003
Popačenje slike pri 24mm
Test 0003-2
Ostrina 24mm f3 izrez sredina slike
Test 0003-3
Ostrina 24mm f3 izrez skrajni rob slike

35mm

Test 0005
Popačenje slike pri 35mm
Test 0005-2
Ostrina 35mm f3.3 izrez sredina slike
Test 0005-3
Ostrina 35mm f3.3 izrez skrajni rob slike

Pohvaliti gre Nano Crystal premaze, ki odlično opravijo svoje delo. Praktično niti nisem potreboval sončne zaslonke, le v zelo redkih primerih se je pojavil kakšen malenkostni odboj svetlobe. Vinjetiranje je opazno za objektiv v tem cenovnem razredu. Pri odprti zaslonki in 16mm ter 80mm bi lahko bilo manj vinjete, vendar pa le ta skoraj popolnoma izgine, ko zapremo objektiv za eno zaslonko. Optično popačenje oziroma distorzija slike je pri širokokotni nastavitvi 16mm večja, kot sem pričakoval. Še posebej moti klobučasta oblika popačenja pri 16mm, ki jo je tudi v postprodukciji izredno težko popraviti.

50mm

Test 0007
Popačenje slike pri 50mm
Test 0007-2
Ostrina 50mm f3.5 izrez sredina slike
Test 0007-3
Ostrina 50mm f3.5 izrez skrajni rob slike

Popačenje je prisotno tudi pri 80mm, ko se na sliki opazi nekoliko konkavno popačenje, vendar je precej manj moteče, kot pri 16mm nastavitvi. Preseneča ostrina objketiva, ki je že pri odprti zaslonki odlična, tudi robovi so ostri.

80mm

Test 0009
Popačenje slike pri 80mm
Test 0009-2
Ostrina 80mm f4 izrez sredina slike
Test 0009-3
Ostrina 80mm f4 izrez skrajni rob slike

Kakovost zameglejnosti ozadja (BOKEH) je dobra. Za moj okus je Bokeh lep in uporaben.

Test 0021
Odlična ostrina in leo zamegljeno ozadje pri 80mm in F4

Proti koncu testa sem preizkusil objektiv še pri fotografiranju v slabih svetlobnih pogojih. Pri Nikonu 16-80mm f2.8-4 se vidi, da je optika vrhunska. V slabi svetlobi je še vedno podajal dobre kontraste in barve, tudi ostrina je bila odlična, če sem iskren me je močno presenetil, brez problema bi lahko fotografije iz koncerta oddal naprej. S kakovostjo posnetkov sem bil zelo zadovoljen.

Sklepna misel

Najbolje bi Nikon AF-S DX 16-80mm F2.8-4E ED VR opisal, če ga primerjam z Nikonom 24-120 f4 VR na FX fotoaparatih. Objektiva sta si zalo podobna s to razliko, da je 16-80mm f2.8-4 bolj oster od velikega brata in da deluje VR prepričljivejše. Oba objektiva imata nekaj problemov z vinjetiranjem in popačenjem slike  pri skrajnih nastavitvah goriščnic. Mehanska konstrukcija je podobna, spekter uporabe pa prav tako. Vsekakor objektiv, ki smo ga dolgo čakali. Sigurno bo našel svoje mesto v marsikateri fotografski torbi. Še posebej priročen je za potovanja in reportersko fotografijo, vendar pa ima ob priporočeni ceni okoli 1000 eur močno konkurenco v podobnih objektivih neodvisnih proizvajalcev. Sam bi ga z veseljem uporabljal pri svojem delu, le pri malo bolj zahtevnih širokokotnih motivih bi včasih uporabil Nikon 10-24mm f3.5-4.5. Upam, da se bodo pri Nikonu opogumili in razvili še kakšen objektiv za DX format z zlatim obročkom.

Več o tovarniških specifikacijah in uradno predstavitev pa si lahko preberete v tem prispevku: Uradna predstavitev

Please Support This Site

Please Support This Site

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepančič

 

Preberite si tudi

Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f1.8G na FX fotoaparatih

Nikon ima v svoji ponudbi za DSLR fotoaparate več fiksnih 35mm objektivov. Eden od teh …

Nikon posodobil programsko opremo

Pred kratkim so pri Nikonu posodobili programsko opremo za Nikonve fotoaparate. Več podrobnosti in povezav do strani za prenos …

8 komentarjev

  1. Končno nekaj zanimivega. Zgleda obetavno le cena je malo visoka.

  2. Hvala za to predstavitev. Sicer še niham med fixnim nikkor 20 mm f1,8 in tem, ker cena je res malo visoka.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja