ponedeljek , 24 julij, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / Test objektiva Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Test objektiva Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

CLICK HERE FOR A REVIEW IN ENGLISH Click for comparison between  AF-S 24-70mm f2.8VR and old 24-70mm f2.8G

Pa je tukaj,  Nikonov objektiv AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR. Prejšnji teden sem lahko samo malo primerjal dimenzije in na hitro pogledal fotografije na LCD zaslončku, tokrat pa je tukaj čisto pravi produkcijski objektiv, ki naj bi bil tak kot tisti, ki se bodo znašli na prodajnih policah.

Nikon AF-S 24-70 f2.8 VR

Sicer sem imel omejen čas za testiranje, kar je popolnoma razumljivo, vendar pa mislim, da mi je v danem času uspelo testirati objektiv do mere, ko lahko potegnem nekatere zaključke glede izdelave objektiva, delovanju sistema avtomatskega ostrenja (AF), delovanje sistema za redukcijo vibracij (VR) in predvsem optične karakteristike in kakovost slike, ki jo sproducira novi Nikonov objektiv  AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR.

IMG_0863

Naj začnem pri izdelavi ohišja in dimenzijah objektiva, ki so v primerjavi s prejšnjim modelom iz leta 2007 precejšnje. Na teži je pridobil 170g tako, da sedaj tehta 1070g. V višino meri 155mm v sklopljeni legi in 180mm v raztegnjenem položaju, širina objketiva je 88mm, navoj za filtre 82mm. Objektiv je v resnici velik in precej težak za standardni zoom objektiv. Sam sem še posebej dobro opazil to razliko. Zadnja leta precej uporabljam Nikonov DX sistem, ki je z modeloma D7100 in D7200 postal precej zanimiv tudi za profesionalno uporabo. Glede teže in dimenzij novega objektiva pa povem še enkrat, da raje vidim nekoliko večji in robustnejši objektiv, kot pa dimenzijsko všečnejši in temu primerno konstrukcijsko občutljivejši objektiv, kar je bil prejšnji model iz leta 2007.

Nikon D7100 D810 24-70 f2.8 VR
Razlika v dimenzijah med DX formatom in FX formatom . Na levi Nikon D7100 z objektivom 17-50mm f2.8OS (VR), na desni Nikon D810 z objketivom AF-S 24-70mm f2.8 VR.

 

Glede ostalih tehničnih karakteristik in optične sestave objektiva, tukaj ne bom izgubljal prostora, lahko si jih preberete na tej povezavi: Nikon AF-S 24-70mm f2.8 VR

Prvo bi rad povedal, da je pričujoči test Nikona AF-S 24-70mm f2.8VR narejen predvsem iz perspektive uporabniške izkušnje. Nekaj prostora sem sicer namenil malce bolj poglobljeni analizi ostrine in optičnega popačenja objektiva ter vinjetiranju pri različnih goriščnicah, vendar je ta del testa narejen predvsem v smislu, da prikaže vidno razliko v kakovosti slike pri različnih nastavitvah.

Galerija fotografij:

Click here for full resolution photos

 

DELOVANJE AVTOMATSKEGA OSTRENJA (af)

Pri Nikonu so precej pozornosti posvetili prenovi ultrasoničnega motorčka za ostrenje, ki je sedaj precej bolj odziven in hiter. Objektiv dejansko ostri trenutno, tudi hitrost premikanja leč znotraj objektiva je neprimerljiva z starejšim modelom. Sam še nisem fotografiral z objektivom, ki bi ostril hitreje. Glede natančnosti ostrenja lahko povem, da po manjši korekciji mikro AF nastavitev, nisem imel negativnih izkušenj. Objektiv ostri natančno tako v slabih, kot v dobrih svetlobnih pogojih. Torej v tem segmentu Nikonu en zelo velik plus.

DELOVANJE SISTEMA ZA OPTIČNO STABILIZACIJO (VR)

Sistem optične stabilizacije slike je Nikon tokrat prvič vgradil v FX objektiv s takšnim razponom goriščnic. Vsekakor dobrodošla pridobitev. Po trditvah Nikonovih inženirjev, naj bi s pomočjo tega sistema fotografirali z do 4 stopnje daljšimi zaklopnimi časi kot sicer in dobili ostre fotografije. V praksi sem dobil ostre fotografije pri 1/10sec do 1/8sec in goriščnici 70mm. Daljši časi so bili že bolj problematični, vendar to vseeno pomeni 3 stopnje daljši časi, kot brez stabilizacije. Zelo pomembno je, da je sistem zelo odziven in hitro umiri sliko. Tudi tukaj za Nikona en velik plus.

OPTIČNA KAKOVOST OBJEKTIVA (ostrina, vinjetiranje, ghosting and flare, bokeh)

Objektiv je zasnovan praktično na novo. Prenovljena je mehanska zgradba, ki naj bi bila sedaj dosti bolj trpežna, kakor tudi optična zasnova. Vgrajeni so vsi najnovejši optični elementi, vključno z nano kristalnim premazom in ostalimi prevlekami.

Kontrasti in mikrokontrasti so odlični, slika je že na prvi pogled izstopajoča, podrobni pregled pa potrdi odličen tonski razpon, ki ga objektiv definira. Na področju korekcije odbojev svetlobe znotraj objektiva, so se pri Nikonu tudi potrudili, svoje naredijo nano christal premazi, kakor tudi odlična kakovost ostalih optičnih elementov. Za objektiv, ki ima v svoji zgradbi 20 različnih optičnih elementov, so odboji odlično korigirani. Nekaj flare in ghost efekta je sicer opaziti, vendar samo v ekstremnih pogojih.

 

DSC_0490-2 DSC_0495-2

Kakovost neostrine (BOKEH) je specifična za tako kompleksno zgradbo objektiva. V določenih svetlobnih pogojih je lahko bokeh precej nervozen, to je lepo videti na izrezu fotografije s kosom mesa, kjer na svetlih delih prihaja do poudarjenih svetlih krogov, vendar se to zgodi v zares izjemnih pogojih, drugače pa je bokeh primeren tako za portrete, kot ostale kreativne fotografije.

DSC_0182-2

Pri fotografiranju portretov teh drobnih krogov ni bilo opaziti, vsaj ne do stopnje, ki bi pretirano vplivala na izgled fotografije. Nekako se je pokazalo, da v kolikor je ozadje homogeno, potem tudi bokeh izpade enakomeren. Sicer pa je estetskost in kakovost bokeh-a precej subjektivno pogojena. Spodaj je nekaj portretov, pri katerih se je objektiv odlično odrezal.

DSC_1306 DSC_1364 DSC_1468

DSC_1449 DSC_1377-2

DSC_1507 DSC_1553

Ena od lastnosti objektiva, ki je lahko do neke mere moteča, je precej poudarjena vinjeta pri odprti zaslonki. Za objektiv v tem cenovnem razredu bi lahko bilo vinjete nekoliko manj. Objektiv kar precej vinjetira.

Precej poudarjena vinjeta ob robovih fotografije pri odprti zaslonki. Goriščinca 24mm in zaslonka f2.8
Precej poudarjena vinjeta ob robovih fotografije pri odprti zaslonki. Goriščinca 24mm in zaslonka f2.8

Nekoliko me je presenetilo, da je objektiv pri bližinskih posnetkih (close-ups) manj oster, kot pri motivih, ki so bolj oddaljeni. To se najbolj opazi pri goriščnici 70mm in odprti zaslonki. Kot kaže inženirji niso imeli v mislih, da bi bil objektiv tudi alternativa makro objektivom.

DSC_0813 DSC_0813-2

OSTRINA IN UKRIVLJENOST SLIKE

Za zadnji del testa sem pustil prikaz ostrine in optičnega popačenja objektiva pri različnih goriščnicah in nastavitvah zaslonke. Objektiv ima dobro korekcijo optičnega popačenja. Največ popačenja je zaznati pri nastavitvi 24mm, nekaj pa ga je tudi pri 70mm. Ostrina je pri normalnih razdaljah odlična. Že pri odprti zaslonki je objektiv zelo oster na sredini, ob skrajnih robovih pa je ostrina malenkost slabša pri goriščnici 24mm, vendar se pri zaslonki f4 tudi to precej popravi. Ostrina pri goriščnicah 24mm pa do 50mm je odlična, z izjemo ekstremnih robov pri zaslonki f2.8, kjer je malo upade. Goriščnica 70mm je pri odprti zaslonki za malenkost manj ostra od ostalih goriščnic.

70mm

Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 70mm in zaslonki f2.8
Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 70mm in zaslonki f2.8

 

01 70mm 001-2 01 70mm 001-3

01 70mm 002 01 70mm 002-2

01 70mm 005 01 70mm 005-2

50mm

Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 50mm in zaslonki f2.8
Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 50mm in zaslonki f2.8

 

02 50mm 001-2 02 50mm 001-3

02 50mm 002 02 50mm 002-2

02 50mm 005 02 50mm 005-2

35mm

Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 35mm in zaslonki f2.8
Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 35mm in zaslonki f2.8

 

03 35mm 001-2 03 35mm 001-3

03 35mm 002 03 35mm 002-2

03 35mm 005 03 35mm 005-2

24mm

Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 24mm in zaslonki f2.8
Vinjetiranje in popačenje pri goriščnici 24mm in zaslonki f2.8

 

04 24mm 001-2 04 24mm 001-3

04 24mm 002 04 24mm 002-2

04 24mm 005 04 24mm 005-2

Zaključna misel

Fotografi smo dolgo pričakovali ta objektiv. Vsi, ki nismo imeli ravno najboljše izkušnje s prejšnjo verzijo objektiva, kar se tiče trpežnosti, smo pričakovali robusten in trpežen objektiv. To smo tudi dobili, čeprav v povsem novi dimenziji in to mišljeno dobesedno. Objektiv je velik, sama teža niti ne predstavlja tolikšnega problema, kot dejstvo, da se je potrebno privaditi na skoraj 180mm dolg objektiv. Novosti, ki jih je Nikon vgradil v objektiv so dobrodošle, predvsem odličen in neverjetno hiter sistem ostrenja, kakor tudi odličen sistem stabilizacije slike. Kakovost slike je odlična, še posebej ostrina, ki je pri vseh goriščnicah odlična, nekoliko upade samo pri 70mm in še to le za malenkost. Verjetno se na 24 milijonskih senzorjih tega niti ne bi opazilo. Vinjetiranja bi lahko bilo manj, optična ukrivljenost slike pa je tudi odlično korigirana za zoom objektiv s takšnim razponom. Preseneča nekoliko slabša ostrina pri bližinskih posnetkih, vendar ta objektiv tako ali tako ni namenjen za uporabo v makro fotografiji. Profesionalni fotografi bodo Nikon AF-S 24-70mm f2.8 VR hitro uvrstili na seznam svoje opreme. Če bo nova robustna konstrukcija opravičila dimenzije objektiva ter se bo objektiv resnično izkazal, kot trpežen in zanesljiv delavni stroj, pa bo pokazal čas. Trenutna cena objektiva se giblje okoli 2400 evrov.

Please Support This Site

Please Support This Site

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepančič

Dodatek 14.8.2015

Dodana je bila še kratka primerjava med Nikonom 24-120 f4VR in 24-70mm f2.8VR.  Na spodnji povezavi je link do prispevka. Primerjava med Nikon 24-120mm f4VR in Nikon 24-70mm f2.8VR

 

Preberite si tudi

Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f1.8G na FX fotoaparatih

Nikon ima v svoji ponudbi za DSLR fotoaparate več fiksnih 35mm objektivov. Eden od teh …

Fotografska stojala Genesis – Genesis base ABT kit

Podjetje Genesis je bilo na slovenskem trgu poznano predvsem po cenovno ugodnih fotografskih torbah, vendar pa to še …

3 komentarji

  1. muchas gracias por la prueba del 24-70 VR pero por favor quiesiera una prueba 24-70VR vs 24-70 anterior
    yo tengo el 24-70 estoy muy conforme pero es muy pesado soy fotografo de bodas
    gracias

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja