sreda , 13 december, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / TEST Nikon AF-S 200-500mm f5.6E ED VR

TEST Nikon AF-S 200-500mm f5.6E ED VR

DSC_6438 DSC_6444 DSC_6453

Pred kratkim sem imel na testu Nikon AF-S 24-70mm f2.8 VR, ki je eden izmed trojice novih Nikonovih objektivov. Tokrat sem imel na testu Nikon AF-S 200-500E ED VR, ki je namenjen predvsem za fotografiranje oddaljenih motivov. Razpon goriščnic objektiva je od 200mm do 500mm. Svetlobna jakost je skozi celoten razpon goriščnic fiksna f5.6, teža objektva znaša še obvladljivih 2300g, dolžina objektiva je 267.5mm.

DSC_6464 DSC_6467

Tokrat bom bolj kratek z opisi in bom raje objavil več testnih fotografij. Naj že na začetku povem, da me je objektiv zelo pozitivno presenetil s kakovostjo optike. Pred nekaj meseci sem imel možnost fotografirati z Nikonovim objektivom Nikkor AF-S 80-400mm f4.5-5.6G ED VR, ki meniravno navdušil s kakovostjo slike. Tokrat pa so vtisi popolnoma drugačni, objektiv je oster pri odprti zaslonki F5.6 in pri vseh goriščnicah. Vse testne fotografije sem naredil z Nikonom D7100, ki ima slikovni senzor DX formata in ločljivost 24Mpix. Na FX senzorju bi takšna gostota svetlobnih točk pomenila okoli 55Mpix ločljivosti, torej bolj zahtevnega preizkusa, kar se tiče kakovosti optike se ne bi dalo narediti.

Kakovost izdelave

Objektiv je izdelan iz kakovostnih materijalov, pri uporabi ne škriplje in ne oddaja nepotrebni zvokov. Oba obroča se premikata tekoče in imata ravno pravšnjo stopnjo tenzije. Pohvaliti gre odlično izdelan nastavek za stativ. Objektiv ima vgrajeno stikalo (lock), ki mehansko zaklene objektiv na 200mm, kar preprečuje, da bi se samodejno raztegnil med prenašanjem.

Avomatsko ostenje (AF)

Pri sistemu avtomatskega ostrenja bi se sicer lahko še nekoliko bolj potrudili in ga naredili malenkost hitrejšega, vendar pri objektivu tega cenovnega razreda (cca 1400 eur) ne moremo pričakovati AF sistema, ki ga imajo 6000 evrov dražji objektivi. Avtomatsko ostrenje je uporabno za fotografiranje motivov, ki se enakomerno premikajo, pri fotografiranju hitrih in dinamičnih športov pa bi bil AF verjetno premalo odziven. Za celotni obhod od najbližje nastavitve AF-ja pa do neskončnosti in nazaj (2.2m – neskončno – 2.2m), porabi AF 1.7 sekunde,  z vklopljenim limiterjem pa 0.8 sekunde. Moram poudariti, da je AF zelo natančen in brez večjih odstopanj v nastavitvi ostrine.

Stabilizacija slike VR

Optična stabilizacija slike je pri objektivu s takšnimi goriščnicami nujno potrebna. V kolikor slika ni stabilizirana je že samo kadriranje močno oteženo, tudi sistem avtomatskega ostrenja deluje precej slabše zaradi premikov in tresljajev, ki so prisotni pri fotografiranju s takšnimi goriščnicami. Stabilizacija slike deluje odlično, ostre fotografije sem lahko brez večjih težav posnel pri časih, ki so bili do 4 stopnje daljši, kot bi bili potrebni za fotografiranje brez stativa. Skratka pri 500mm (750mm na DX senzorju) sem lahko brez težav fotografiral iz roke z časi okoli 1/50 sekunde.

Ghosting in flare

Objektivu je priložena velika sončna zaslonka in to ne brez razloga. Fotografiranje v močno stransko oziroma direktno svetlobo, precej vpliva na kakovost slike. Sicer se pri takšnih goriščnicah ponavadi izognemo fotografiranju v močno nasprotno svetlobo že zaradi ozkega kota, ki ga zajemajo takšni objektivi, vendar pa uporaba sončne zaslonke vsekakor pripomore h kakovosti posnetkov. Na spodnjih fotografijah so primeri fotografiranja v nasprotno svetlobo.

 

DSC_7767 DSC_7772

Kromatska aberacija CA

Že na testu Nikona AF-S 24-70mm f2.8 VR sem opazil, da je na tem področju Nikonovim inženirjem uspelo narediti opazen napredek. Očitno so nekaj teh novih rešitev implementirali tudi v Nikon AF-S 200-500mm f5.6E ED VR. Pri teleobjektivih je korekcija CA še posebej pomembna. Daljša kot je goriščnica objektiva večja so popačenja pri različnih valovnih dolžinah svetlobe tako da posledično prihaja do slabše ostrine in kontrastov ter vidnih barvnih obrob pri močno kontrastnih motivih. Na spodnjih fotografijah lahko vidimo, da tudi v ekstremnih pogojih skorajda ni videti kromatske aberacije. Vse fotografije so posnete pri goriščnici 500mm in zaslonki f5.6.

01 CA 03 CA

Ostrina in kontrasti

Ostrina je odlična, objektiv je oster že od zaslonke f5.6 in samo za odtenek manj oster pri goriščnici 500mm, skratka zanemarljiva razlika, ki je na FX senzorjih ne bo opaziti. Kontrasti so odlični kakor tudi kakovost neostrine (BOKEH). V glavnem je objektiv konstantno zelo oster pri vseh goriščnicah in vseh oddaljenostih, tudi na blizu ni bilo opaziti razlik v ostrini. Na spodnjih fotografijah so 100% izrezi iz originanih fotografij.

ostrina

DSC_7647m DSC_7654m

DSC_7661m DSC_7663

ostrina 02

DSC_7823m DSC_7825m

DSC_7827m DSC_7829m

Skoraj vse fotografije na testu so posnete pri odprti zaslonki f5.6, ki se bo verjetno tudi največ uporabljala. Še enkrat bom poudaril, da je ostrina in optična kakovost objektiva odlična, pri objektivu v tem cenovnem razredu in s takšnim razponom goriščnic tega ne bi pričakoval. Na koncu članka je objavljena galerija tesnih fotografij, ki si jih je moč ogledati tudi v polni ločljivosti. Iz fotografij je razvidno, da je objektiv izredno oster, da podaja odlične kontraste ter barve kakor tudi kakovost neostrine (BOKEH), ki je  odlična.

Tokrat se je Nikon resnično izkazal. Za dobrih 1400 evrov je izdelal telezoom objektiv, ki se po kakovosti optike lahko uvršča med objektive katerih cena je za nekaj tisoč evrov višja. Glede na to, da sem objektiv testiral z Nikonom D7100, ki ima manjši senzor DX formata in 24Mpix ločljivosti (cca 55Mpix na FX senzorjih) so rezultati še toliko bolj impresivni. Objektiv je oster že pri odprti zaslonki f5.6, pri uporabi aparatov z DX senzorjem tako dobimo objektiv, ki ima končno goriščnico 750mm in zaslonko f5.6. Hitrost AF sistema bi lahko bila malenkost boljša vendar pa bi potem Nikon AF-S 200-50mm f5.6E ED VR že močno posegel v segment, ki ga pokriva 6000 evrov dražji Nikon AF-S 200-400 f4 VR. Stabilizacija je odlična in tudi v realnih situacijah omogoča fotografiranje z do 4 stopnjami daljšimi časi brez uporabe stativa. Res je, da je v tem segmentu ponudba precejšnja, Sigma je ponudila dva objektiva z goriščnicami od 150-600mm, prav tako je tudi Tamron ponudil svoj novi objektiv z goriščnicami od 150-600mm, vendar pa za Nikonove uporabnike tokrat ne bo dileme kateri objektiv izbrati. Za malenkost višjo ceno od Tamronovega objektiva je na voljo izvrstni Nikonov objektiv, ki tokrat resnično preseneča z kakovostjo optike in dostopno ceno.

Na spodnji foto reportaži mestnega utripa Ljubljane je moč videti, kako se objektiv obnese pri fotografiranju vsakdanjih motivov . Večina fotografij je narejenih pri odprti zaslonki f5.6. S klikom na fotografijo se bo odprla fotografija v polni ločljivosti. 

Za vse s počasnejšo internetno povezavo so fotografije tudi na Flickerju: Flickr galerija fotografij Nikon AF-S 200-50mm f5.6E ED VR

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepnačič

Click on photo in gallery for full resolution photo. 

 

Preberite si tudi

Test objektiva IRIX 11mm f4

Podjetje IRIX je nov a vendarle pri fotografih že dobro poznan proizvajalec fotografskih objektivov. Oktobra lansko leto …

Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art – kmalu v prodaji

Pred kratkim so v podjetju Sigma predstavili nov portretni teleobjektiv Sigma 135mm f/1.8 DG HSM …

7 komentarjev

  1. These are some very nice sample photos. This lens is really very sharp (according to your photos) even if we don’t consider the 1400 price tag, which is really a steal for fixed 5.6. I love it and hope one day will have the extra budget to get me one of these.

  2. slow focus could be that D7100 is not latest processor. Exspeed 3 D4s, D7200 and D810 exspeed 4 faster focus

    • Focus is not slow, but could be litle faster it takes 1.7 seconds to go from 2.2m to infinity and back to 2.2m position. On Nikon AF-S 70-200mm f2.8 VR II this take 0.8 seconds. I try also on D750 and is the same.

  3. Zanimivo bi bilo testirati objektiv še skupaj s TC-1.4 …

    • V bistvu je D7100 neke vrste TC 1.4 če bi ga uporabili na FX formatu fotoaparatov. Res je, da bi v tem primeru bila ostrina ob robovih nekoliko slabša, saj TC pobere največ kvalitete slike ravno ob robovih.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja