torek , 21 november, 2017
Najnovejše
Domov / Članki / Objektivi pri digitalnih zrcalno refleksnih fotoaparatih (DSLR)

Objektivi pri digitalnih zrcalno refleksnih fotoaparatih (DSLR)

Logičen korak mnogih fotografskih navdušencev je prehod iz kompaktnega digitalnega fotoaparata na digitalni zrcalno refleksni fotoaparat (DSLR). Zelo zmogljiv sistem avtomatskega ostrenja, kratki reakcijski časi in izvrstna ergonomija so značilnosti, ki resne fotografske navdušence prepričajo, da zamenjajo praktičnost kompaktnega ohišja z dosti večjim fotoaparatom. V kreativnem smislu pa nudijo DSLR fotoaparati predvsem boljši nadzor nad poljem globinske ostrine. Velikost svetlobnega tipala (senzorja) v DSLR fotoaparatih je namreč dosti večja kot pri kompaktnih fotoaparatih, kar posledično pomeni manjše polje globinske ostrine pri uporabi določenih nastavitev zaslonke na objektivih. Možnost menjave objektivov pa razširi uporabnost samega fotoaparata na različna področja, brez sklepanja kompromisov. Objektivom bi lahko rekli tudi oči fotoaparata in zavedati se moramo, da brez primerne optike le težko dobimo željene rezultate.


Objektive pri DSLR fotoaparatih bi lahko razdelili v različne skupine. 
Najprej jih lahko ločimo po ceni in kvaliteti optike na amaterske in cenovno ugodne objektive, srednji cenovni razred za napredne fotografe, kjer je optika predvsem v smislu svetlobne jakosti že dosti boljša, ter na objektive višjega cenovnega razreda namenjenih profesionalni rabi, pri teh objektivih je poleg zelo kvalitetne optike pomembna tudi sama kvaliteta ohišja.

Po karakteristikah in načinu delovanja jih lahko ločimo na tiste z fiksno goriščnico in tiste z izmenljivimi goriščnicami (zoom objektive). Prednosti objektivov z fiksnimi goriščnicami so predvsem v kvaliteti optike, saj imajo manj optičnih elementov ter dosegajo dosti boljšo svetlobno jakost, kar pomeni, da je možno fotografirati v slabših svetlobnih pogojih. Zoom objektivi pa po drugi strani postrežejo z praktičnostjo. Možnost nastavitve različnih goriščnic glede na situacijo v kateri se znajdemo je zelo udobna in praktična rešitev, dandanes pa je optika tudi že toliko napredovala, da sama kvaliteta slike ne zaostaja dosti za fiksnimi objektivi. Zoom objektivi so zelo priljubljeni pri fotografskih amaterjih ter popotnikih, sodobnega foto reporterskega dela pa si praktično ne bi mogli več predstavljati brez uporabe zoom objektivov.

Po velikosti goriščnic lahko objektive razčlenimo na širokokotne, ki nudijo možnost zajema zelo širokega kota. Takšni objektivi imajo majhno številko goriščnice, nekje med 10 in 28mm ter pokrivajo kote do 122° , obstajajo še ultra širokokotni objektivi z zornim kotom 180°ali celo več stopinj, ki jim zaradi njihove specifične popačene slike pravimo tudi Ribje Oko.

Standardni objektivi podajajo perspektivo, ki je najbolj podobna tisti, ki jo sami zaznavamo z očmi. Goriščnice pa segajo nekje od 35 pa do 55mm.

Teleobjektivi zajemajo zelo ozke kote, goriščnice pa se raztezajo nekje od 85mm naprej pa vse do 1200mm. Teleobjektivi so predvsem priljubleni pri športnih in naravoslovnih fotografih, kjer se ni moč približati motivu.

Glede na namembnost pa lahko ločimo objektive na makro objektive, portretne objektive, standardne svetlobno močne objektive, objektive z možnostjo korekcije perspektive in še kakšen bi se našel.

Naj za konec razložimo še nekaj najbolj karakterističnih oznak na objektivih.

Goriščnica objektiva je podana z številko v milimetrih, na primer AF-S Nikkor DX 55-200mm f/4-5G ED VR pokriva goriščnice med 55-200mm. Pri fiksnih objektivih pa je napisana samo ena številka goriščnice, to je lahko razvidno pri Nikonovih standardnih objektivih, kot sta AF-S Nikkor DX 35mm f/1.8 in AF-S Nikkor 50mm f1.4G, pri teh dveh objektivih je potrebno poudariti, da obadva pokrivata isti kot, razlika je edino v tem da so DX objektivi skonstruirani izključno za fotoaparate z manjšim DX formatom senzorja.

Svetlobna moč je izražena v največji možni odprtini zaslonke ter jo označujemo s črko f, kot lahko vidimo pri AF-S Nikkor 50mm f/1.4 G, označuje f/1.4 največjo možno odprtino zaslonke pri tem objektivu. Manjša kot je številka zaslonke večja je svetlobna jakost. Pri AF-S Nikkor DX 55-200mm f/4-5G ED VR pa najdemo za označbo jakosti objektiva dve številki, prva se nanaša na jakost pri najmanjši goriščnici druga pa pri najdaljši.

Naj raložimo še druge označbe, ki jih najdemo na objektivih. 
Oznaka AF-S (Nikon), USM (Canon), HSM (Sigma), VCD (Tamron), SSM (Sony),  pomeni način pogona avto fokusnega sistema, v tem primeru se uporablja poseben ultrasonični sistem, ki je zelo natančen in hiter.

Oznaka DX (Nikon),  EF-S (Canon), DC (Sigma) pove nam za kateri tip (velikost) senzorja je objektiv skonstruiran.

Oznaka VR (Nikon), IS (Canon), OS (Sigma), VC (Tamron)  pa nam pove, da ima objektiv vgrajen sistem, ki optično stabilizira sliko. To pomeni, da lahko fotografiramo tudi pri daljših zaklopnih časih brez uporabe stativa ter v večini primerov dobimo ostre posnetke.

Preberite si tudi

Test objektiva IRIX 11mm f4

Podjetje IRIX je nov a vendarle pri fotografih že dobro poznan proizvajalec fotografskih objektivov. Oktobra lansko leto …

Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art – kmalu v prodaji

Pred kratkim so v podjetju Sigma predstavili nov portretni teleobjektiv Sigma 135mm f/1.8 DG HSM …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja