sreda , 23 avgust, 2017
Najnovejše
Domov / Članki / NIKON D600 – TEST

NIKON D600 – TEST

Nikon D600 TEST

Lahko bi rekl, da je Nikon D600, ljubezen na prvi pogled. Ima ravno pravšnje obline iz magnezijeve zlitine, zapeljiv zvok  zaklopa, več kot zadostno kapaciteto pljuč oziroma zajemanja informacij na novi CMOS slikovni senzor s 24,3 milijoni točk,  ISO občutljivost od 100-6400 ISO (50-25600 v razširjenem načinu), iskalo z 100% pokritostjo slike, 5.5 posnetkov na sekundo in 39 točkovni AF sistem, ki odlično ostri tudi pri zaslonki f8 in odličen zajem video posnetkov, v polni HD ločljivosti,  za nameček pa je možno video signal preko HDMI izhoda posneti na zunanji video snemalnik.

Že kar nekaj časa se je govorilo in špekuliralo glede novega, cenovno ugodnega DSLR fotoaparata, s senzorjem polnega formata FX (FF). Do sedaj je bila na tržišču DSLR polno formatnih fotoaparatov kar pestra, vendar draga izbira. DSLR-ji polnega formata so veljali za pretežno profesionalne fotoaparate, s tem pa je bila povezana tudi cena. Nikon je leta 2007 predstavil svoj prvi polno formatni DSLR Nikon D3, ki je za tiste čase pomenil pravo revolucijo na področju fotografiranja v slabi svetlobi in športni fotografiji. D3 je bil prvi DSLR polnega formata, ki je zajemal posnetke s hitrostjo 10 posnetkov na sekundo. Kakovost slike pri visokih ISO nastavitvah je bila odlična in nekaj, kar konkurenca v tem segmentu ni imela. Kmalu nato je sledil še cenovno bolj ugodni polprofesionalni model Nikon D700, ki si je z D3 delil enaki CMOS senzor ločljivosti 12 milijona slikovnih točk. Nikon D700 je imel prav tako kot D3, zatesnjeno ohišje iz magnezijeve zlitine, vendar je bilo nekoliko manjše in brez vgrajenega  vertikalnega držala. Mnogo profesionalnih fotografov, ki niso potrebovali 10 posnetkov na sekundo, se je raje kot za D3, odločilo za D700. Danes lahko rečemo, da je bil Nikon D700 eden najpriljubljenejših DSLR-jev FX formata, ki se je fotografom prikupil s kvaliteto slike, ohišja in zanesljivostjo delovanja.

Danes, dobre štiri leta po predstavitvi Nikona D700, je na trg prišel prvi cenovno ugodni Nikonov DSLR polnega formata, Nikon D600. Tehnološki napredek je v teh nekaj letih naredil precej korakov naprej. Pojav možnosti snemanja video posnetkov v DSLR fotoaparatih, je dodobra oblikovala tržišče v tem segmentu.

Sodobni fotoreporterji vedno bolj postajajo video foto reporterji. Tudi med mnogimi fotografskimi navdušenci obstaja tendenca, da bi se preizkusili v snemanju video filmov. Ob upoštevanju dejstva, da DSLR fotoaparati zajemajo video v polni HD ločljivosti na senzorje formata DX in FX, postane DSLR fotoaparat, bolj digitalna filmska kamera, kot video kamera, saj možnost kontrole globinske ostrine in snemanje v zelo slabih svetlobnih pogojih videografijo približa filmografiji, vsaj kar se tiče izraznosti.

Bitka za megapiksle se, kot kaže, še ni končala. Nikon D800, ki ima slikovni senzor z ločljivostjo 36 milijonov slikovnih točk, je postavil nove standarde v DSLR razredu. Mnogi skeptiki niso verjeli, da je lahko kakovost slike pri takšni gostoti slikovnih točk na dovolj visoki ravni, da bi zadostila visokim pričakovanjem vedno bolj zahtevnih fotografov. Nikon D800 je pokazal, da število slikovnih točk ni več ovira za dobro kakovost slike pri visokih ISO nastavitvah, kot bonus pa prinaša tudi nekaj več dinamičnega razpona. Mnogim se zdi 36 milijonov svetlobnih točk občutno preveč. Res je, da je količina zajetih informacij pri takšnih fotoaparatih ogromna, in da nam kaj hitro zmanjka prostora na trdih diskih. Vendar, razvoj gre naprej, tako v procesorski tehnologiji, kot tudi tehnologiji zajema slike.

Nikon D600 predstavlja v smislu števila slikovnih točk dober kompromis med D700 in D800. Novi CMOS senzor z 24.3 milijoni točk premore odličen dinamični razpon, ob enem pa nudi odlično kvaliteto posnetkov pri visokih ISO vrednostih.

Po prvih primerjavah, ki sem jih naredil med Nikonom D600 in Nikonom D700,  lahko rečem, da ima D600, kljub podvojenemu številu točk, napram D700,  nekoliko boljšo kvaliteto slike od ISO 3200 naprej. Razlika postane očitna pri nastavitvah Hi 1 in Hi 2 (ISO 12800 in 25600), kjer so fotografije iz D600 mnogo bolj uporabne. Prve teste in primerjave sem opravili v JPG formatu, saj trenutno še ni RAW pretvornika za D600.

 

Barve direktno iz fotoaparata, so za razliko od Nikona D700, malenkost manj intenzivne, kar se še najbolje odraža pri podajanju rdeče, oranžne in rumene barve. Splošni vtis, ki sem ga dobili je, da je podajanje barv v določenih primerih bolj realno, še posebej pri fotografijah, na katerih je veliko modre in zelene barve. Pri fotografijah, kjer je obilico rdeče, rumene in oranžne barve, pa je podajanje barv za spoznanje premalo intenzivno, vendar pa so zaradi tega kožne barve v večini primerov lepo uravnotežene, kar je verjetno tudi razlog, da je Nikon nekoliko spremenil podajanje barv pri D600.

 

Dinamični razpon

Prvi vtisi glede dinamičnega razpona so zelo pozitivni. Nekaj ima pri tem sigurno opraviti večja ločljivost senzorja. Na prvi pogled so testne fotografije med D600 in D700 v segmentu dinamičnega razpona delovale zelo podobno. Podrobnejši ogled pa je pokazal, da ima D600 kar nekaj prednosti pred D700. Temu se ni čuditi, saj sta tako senzor, kot procesor precej novejša in izpopolnjena. Odlično se je obnesla tudi HDR funkcija, ki samodejno združi dva zaporedna posnetka v enega in pri tem avtomatsko razširi dinamični razpon. Funkcija je sicer primerna samo za statične motive, vendar bodo tisti, ki fotografirajo pokrajino in arhitekturo, znali ceniti to pridobitev.

 

Kakovost pri visokih ISO nastavitvah

V primerjalnem testu ISO vrednosti je bilo lepo videti, da podaja D600 več tonskih vrednosti v temnejših delih slike, kot D700. Pri izklopljeni funkciji za odstranjevanje digitalnega šuma in pri JPG fotografijah je imel D600 za odtenek bolj prepoznaven barvni šum, vendar pa je pri tem predvsem zaradi večjega števila slikovnih točk, ohranil več detajlov v sliki. ISO Hi 1 in Hi 2 (12800 in 25600) je pri D600 občutno bolj uporabna nastavitev, kot pri D700.

Merjenje svetlobe

Je bilo v večini situacij zelo natančno. Temu se gre zahvaliti odličnemu sistemu matričnega merjenja svetlobe, ki analizira sliko s pomočjo 2016 točkovnega barvnega svetlomera. Redke so bile situacije, kjer se je svetlomer zmotil, oziroma ni pravilno korigiral osvetlitve, glede na motiv.

Avtomatsko ostrenje AF

Sistem avtomatskega ostrenja je dobro znan že iz modela D7000. 39 AF točk ostri natančno in hitro v dobri svetlobi, v slabših svetlobnih pogojih pa je imel nekaj težav pri motivih s slabšim kontrastom in ob uporabi stranskih AF točk. Za primerjavo sem isti motiv ostril tudi z D700, ki je bil kos takšnim razmeram tudi s perifernimi točkami. Največjo razliko pa je bilo občutiti v velikosti AF polja, ki je pri D700 občutno večje. Žal mi časovna omejitev, ki sem jo imeli za testiranje D600, ni dopuščala podrobnejšega testa AF sistema.

Video

Video zajema v polni HD ločljivosti do 30 sličic na sekundo. Dodatek HDMI izhoda, ki omogoča snemanje nekomprimiranega video signala na zunanji snemalnik, je dobrodošla novica za resne video navdušence. Za podrobnejše teste videa nisem imeli časa, nekaj posnetkov, ki sem jih naredili, pa me je prepričalo glede kakovosti slike in barv. Škoda, da je Nikon onemogočil spreminjanje nastavitve zaslonke pri video načinu. V kolikor hočemo spremeniti nastavitev, je potrebno izklopiti live view, nastaviti željeno zaslonko in potem ponovno vklopiti live view v video načinu. Zelo zamudno in nepotrebno.

Zaključna misel

Kljub kratkemu druženju z Nikonom D600, sem dobil kar precej pozitivnih vtisov o novem DSLR-ju, novega vstopnega DSLR FX razreda. Kakovost izdelave je odlična. D600 že ob prvem stiku prepriča v trpežnost ohišja. Slikovni senzor se je izkazal z odličnim dinamičnim razponom in dobro kakovostjo slike pri visokih ISO nastavitvah, nekaj, kar bodo znali ceniti vsi tisti, ki fotografirajo različne dogodke in koncerte. Temu lahko dodamo tudi izredno tih zaklop. 24.3 milijona slikovnih točk, je odličen kompromis med gostoto slikovnih točk na senzorju in kakovostjo objektivov. Avtomatsko ostrenje je kljub odličnemu delovanju v dobrih svetlobnih pogojih, šibkejši člen Nikona D600, predvsem zaradi manjšega polja, ki ga pokrivajo AF točke. Vendar verjamem, da bo malo tistih, ki bodo v tem cenovnem razredu potrebovali kaj bolj zmogljivega. Video je odličen, a je ostal grenak priokus glede dejstva, da so onemogočili spreminjanje nastavitev zaslonke. Glede cene, bi lahko bili pri Nikonu še malenkost bolj radodarni. Vsekakor cena ni previsoka, vendar bi ob malenkost nižji ceni marsikdo, ki sedaj uporablja DSLR DX formata, razmislil o prehodu na polno formatni DSLR.

Primerjava fotografij med D600 in D700

 

Avtor prispevka: Bojan Stepančič

Preberite si tudi

Nikon posodobil programsko opremo

Pred kratkim so pri Nikonu posodobili programsko opremo za Nikonve fotoaparate. Več podrobnosti in povezav do strani za prenos …

Nikon AF-S 70-200mm f2.8E FL ED VR REVIEW

Nikon AF-S 70-200mm f2.8E FL ED VR is the newest tele-zoom lens by Nikon. After …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja