sreda , 18 september, 2019
Najnovejše

Domov / Članki / Kaj se je zgodilo s trgom digitalnih fotoaparatov v letu 2013?

Kaj se je zgodilo s trgom digitalnih fotoaparatov v letu 2013?

trg

Trend upada prodaje fotografske opreme, še posebej kompaktnih digitalnih fotoaparatov, je v letu 2013 presegel vse napovedi. Fotoaparati vgrajeni v mobilne telefone, po večini zadoščajo nezahtevnim uporabnikom. Mnogi proizvajalci fotografske opreme razmišljajo, da bi v veliki meri opustili proizvodnjo kompaktnih digitalnih fotoaparatov. Vendar pa ne kaže najbolje tudi DSLR in sistemskim brezzrcalnim digitalnim fotoaparatom ter prodaji objektivov za oba segmenta tega trga.

Posebej alarmantno za proizvajalce fotografske opreme je poročilo o stanju fotografskega trga za leto 2013. Drastičen padec proizvodnje digitalnih fotoaparatov in objektivov je presenetil mnoge, ki so napovedovali rast tega trga oziroma vsaj nekaterih segmentov tega trga, kot je proizvodnja brezzrcalnih fotoaparatov. Realnost pa je pokazala, da so odstopanja od napovedi za leto 2013 in dejansko prodajo (proizvodnjo)  velika.

Prvo si poglejmo nekaj najpomembnejših podatkov o dobavi fotografske opreme, ki so bili pridobljeni iz baze podatkov združenja CIPA.

40% padec dobave digitalnih fotoaparatov v letu 2013

45% padec v segmentu kompaktnih fotoaparatov

25% padec v segmentu brezzrcalnih fotoaparatov

19% padec v segmentu DSLR fotoaparatov

20% padec dobave objektivov v letu 2013

Zanimiv je predvsem podatek o deležu posameznih segmentov v letu 2012 in 2013, ki se ni spremenil tako drastično, kot je bil upad celotnega trga.

2012 je bilo dobavljeno: DSLR fotoaparatov 16%, brezzrcalnih 4% in kompaktnih 80%

2013 je bilo dobavljeno:  DSLR fotoaparatov 21%, brezzrcalnih 5% in kompaktnih 74%

Torej kompaktni digitalni fotoaparati še vedno predstavljajo daleč največji del trga digitalnih fotoaparatov. Razlogi za takšno stanje še posebej za to, da delež brezzrcalnih fotoaparatov ni večji, bi lahko bili v tem, da dva najvidneša proizvajalca digitalnih fotoaparatov Nikon in Canon nimata konkurenčnih produktov v segmentu brezzrcalnih fotoaparatov in sta preferirala razvoj DSLR fotoaparatov vstopnega in srednjega razreda. Eden od možnih razlogov je tudi pojav novih socialnih omrežij, kot sta Instagram in Snapchat, ki temeljijo na objavljanju fotografij. Pametni mobilni telefoni namreč omogočajo zelo hitro in enostavno objavljanje fotografij v takšnih omrežjih, kar pa ne velja za digitalne fotoaparate. Na splošno pa je lahko opaziti, da se je fotografska evforija v smislu tehnično kakovostne fotografije zaključila. Internet in z njim povezana različna socialna omrežja so postavila nove standarde, kjer je vsebina fotografije bolj pomembna od kakovosti.

Za razmere na trgu pa je iskati razloge tudi pri proizvajalcih fotografske opreme, ki se niso v zadostni meri odzvali na nove trende uporabe fotografij, hkrati pa tudi zanemarili že obstoječo fotografsko skupnost. Ali malo drugače rečeno, proizvajalci fotografske opreme so se preveč ukvarjali z razvojem nove fotografske opreme in njeno prodajo, niso pa vlagali v razvoj fotografske skupnosti. Med tem se je zgodilo razvrednotenje fotografskega poklica in tudi same fotografije. Poklicno je propadlo ogromno fotografov, ki so bili tudi na nek način promotorji proizvajalcev fotografske opreme. Canon in Nikon sta dokaj dobro dušila rast trga v segment brezzrcalnih fotoaparatov s tem, da sta plasirala na tržišče veliko novih modelov DSLR fotoaparatov v nižjem in srednjem cenovnem razredu. Vendar to ne bo delovalo na dolgi rok. Trg brezzrcalnih fotoaparatov je trenutno tehnološko najnaprednejši, kar se tiče implementacije novih tehnologij in inovacij v fotografsko opremo. Ni slučaj, da se največ brezzrcalnih fotoaparatov proda na Japonskem in v Aziji. Ameriški in evropski trg se še nista v zadostni meri odzvala na pojav brezzrcalnih fotoaparatov, prodaja je precej nizka v primerjavi s prodajo DSLR fotoaparatov. Vendar zlati časi DSLR fotoaparatov se končujejo, uporabniki si želijo manjših in bolj učikovitih fotoaparatov, ki nudijo iste ali vsaj podobne možnosti kreativne uporabe. Brezzrcalni fotoaparati bodo prej ali slej izpodrinili DSLR fotoaparate, vsaj kar se tiče ljubiteljske in amaterske uporabe. Vprašanje je, kako se bodo na to odzvala podjetja kot sta Canon in Nikon. V kolikor sama ne bodo razvila konkurenčnih proizvodov v tem segment trga se jim ne piše ravno najbolje. Ena od možnosti je tudi, da bi npr. Nikon kupil Fujifilm in s tem pridobil odlično zasnovan brezzrcalni sistem X. Podobne poteze so se že dogajale na trgu fotografske opreme. Spomnimo se samo, kako je Sony kupil tehnologijo DSLR fotoaparatov Konice Minolte in iz tega naredil svoj sistem DSLR in SLT fotoaparatov. Tudi Ricoh poskuša nekaj podobnega z nakupom Pentaxa.

 

Avtor prispevka: Bojan Stepančič

Preberite si tudi

Se DSLR poslavlja? prihaja novi Nikonov brezzrcalni sistem polnega formata

23. avgusta bodo pri Nikonu predstavili nov brezzrcalni polno-formatni fotografski sistem. Več podrobnosti na tem …

S Canona na Fuji

Fotograf Mark Duffy je v tem kratkem video prispevku opisal kako in zakaj je svojo …