ponedeljek , 24 julij, 2017
Najnovejše
Domov / Fotoinfo / IRIX 15mm f2.4 – test objektiva

IRIX 15mm f2.4 – test objektiva

15 Irix 15mm lens

Tokrat test 15mm širokokotnega objektiva za FX (polno formatne) fotoaparate, ki sliši na ime IRIX 15mm f2.4. Všeč mi je, da se proizvajalci niso odločili imenu objektiva dodati, še 10 različnih oznak, katerih resnični pomen poznajo samo posvečeni.

TH Swiss AG  je podjetje stacionirano v Švici kjer imajo razvojni oddelek, proizvodnja objektivov pa poteka v Koreji. IRIX 15mm f2.4 je njihov prvi objektiv, ki so ga dali na trg. IRIX 15mm f2.4 prihaja v dveh izvedbah, ki imata identično optiko, vendar nekoliko drugačno ohišje. Pri cenejši izvedbi, ki so jo poimenovali Irix 15mm f2.4 Firefly, je ohišje objektiva iz kakovostne in trdne plastike, dražja različica objektiva Irix 15mm f2.4 Blackstone pa ima ohišje iz magnezijeve in aluminijeve zlitine. Obe različici sta odporni proti vlagi in prahu, pri dražji različici pa je zatesnjena tudi prednja leča. Blackston različica objektiva ima vse oznake na objektivu napisane s posebno barvo, ki se v temi sveti, kar bo prišlo še posebej prav astro fotografom. Brez pretiravanja lahko napišem, da me je objektiv presenetil v pozitivnem smislu. 

05 Irix 15mm lens

Ohišje in izdelava

Ohišje objektiva je pri obeh različicah odlično in predvsem natančno izdelano. Obroč za ostrenje je zadosti velik ter se vrti z ravno prav tenzije. Pohvaliti je potrebno inovativnost proizvajalca, ki je objektivu dodal izredno uporabne dodatke.

23 Irix 15mm lens 20 Irix 15mm lens

Najprej je treba omeniti odprtino na sončni zaslonki preko katere lahko vrtimo polarizacijski filter, obroč za ostrenje se pri oznaki za neskončno rahlo zaskoči, nad obročem za ostrenje so dodali manjši obroček, s katerim lahko uravnavamo tenzijo obroča za ostrenje ali pa ga zaskočimo. Kljub temu da je z objektivom mogoče uporabljati navojne filtre, so na zadnji strani objektiva dodali nosilec za želatinaste filtre. Kot posebnost je treba omeniti še možnost mehanske kalibracije fokusa. Na koncu naj omenim še to, da je objektiv izredno lepo oblikovan, nekaj na kar mnogi proizvajalci pozabijo.

21 Irix 15mm lens 27 Irix 15mm lens

Optična kvaliteta

Optična zgradba širokokotnih objektivov je zelo kompleksna, kar mnogokrat vpliva na kakovost slike. Za Irix lahko rečem, da je vsakršna skrb glede kakovosti optike odveč. Objektiv se je tudi na testu odrezal odlično. Kljub zelo dostopni ceni, ki se za cenejšo različico Firefly giblje nekaj čez 400 evrov in za dražjo različico Blackstone okoli 600 evrov, je treba povedati, da je optično resnično odličen objektiv.

Ostrina
Testna lokacija

Optično popačenje je dobro kontrolirano, objektiv ima zelo malo popačenja, kar je presenetljivo za objektiv v tem cenovnem razredu. Kromatske aberacije praktično ni opaziti na nobeni testni fotografiji. Ostrina in kontrasti so odlični pri vseh zaslonkah in tudi ob robovih slike, objektiv je oster od roba do roba. Pri odprti zaslonki je opaziti malenkost vinjetiranja vendar vse v mejah normale, vinjetiranje izgine, ko zaslonko zapremo za eno do dve stopnji. Flare in ghosting efekta, ki se pojavita pri vpadu direktne ali stranske svetlobe, sta minimalna za objektiv te goriščnice, tukaj se resnično pozna kakovost neutrino premazov, ki absorbirajo odboje svetlobe, edino v redkih primerih, ko sem fotografiral direktno v svetlobo se je na nekaterih fotografijah pojavil obročasti flare efekt vendar pa je fotografija ohranila ostrino in kontraste. Tukaj imajo proizvajalci še nekoliko prostora za izboljšave.

Testne fotografije

Ostrina objektiva Irix pri zaslonki f2.4

01 Irix f2 4

Za boljšo primerjavo sem uporabil še objektiv Nikon 14-24mm f2.8. Ostrino sem testiral pri zaslonkah f2.8, f8 in f22. Na testnih fotografijah so 100% izrezi fotografij.

Ostrina pri zaslonki f2.8

02 f2 8

Ostrina pri zaslonki f8

03 f8

Ostrina pri zsalonki f22

04 f22

Kot je moč videti iz testnih fotografij je razlika med obema objektivoma minimalna. Pri zaslonki f22 je Irix celo bolj oster. Ostrina je odlična pri vseh zaslonkah in po celotnem območju slike, le v ekstremnem kotu slike je malenkost slabša, kar je odlično za tako širokokotni objektiv. Naj povem, da je Nikon 14-24mm f2.8 objektiv, ki velja za enega najbolj ostrih širokokotnih objektivov.

Optično popačenje slike

Pri širokokotnih objektivih je po navadi slika precej optično popačena , vendar pa moram priznati, da je optično popačenje pri objektivu Irix izredno dobro kontrolirano. Za primerjavo sem dodal še optično popačenje pri Nikon 14-24mm f2.8 objektivu, ki je precej večje, kar je sicer pričakovati, ker je zum objektiv in ima za 1 milimeter krajšo goriščnico.

Irix distortion

Vinjetiranje objektiva

Pri tako širokokotnem objektivu, ki ima zaslonko f2.4, bi pričakoval, kar precej vinjetiranja, vendar pa je vinjetiranje moč opaziti samo pri odprti zaslonki f2.4, že pri f2.8 pa vinjetiranja skorajda ni zaznati.

irix vignetting

Dodatek k vinjetiranju 28.06.2016

Glede na nekatere pripombe, da naj bi imel objektivi več vinjetiranja, sem naredil preizkus še enkrat. Tokrat sem fotografiral v ročnem načinu (M) in opazil, da je ekspozicija pri zaslonki f2.4 in f2.8 identična, da sem dobil pravilno osvetlitev sem moral obe fotografije (f2.4 in f2.8) posneti z istim časom osvetlitve. Kot kaže ima mehanski sistem za krmiljenje zaslonke verjetno težave zapreti zaslonko pri določenih vrednostih tako, da ostane zaslonka polno odprta tudi pri f2.8. V avtomatskem načinu osvetlitve je to pripeljalo do presvetljene fotografije na zaslonki f2.8, kar je nekoliko skazilo rezultate testa. Spodaj so nove fotografije vinjetiranja, na prvi se lahko vidi, da je pri istem času osvetlitve fotografija enako osvetljena pri zaslonki f2.4 in f2.8, to napako je bilo mogoče opaziti samo pri objektivih serije Firefly.

boj_3915

boj_3918

Vinjetiranje od zaslonke f4 naprej je zelo dobro kontrolirano za ekstremno širokokotni objektiv.

Kromatska aberacija

Večkrat sem preveril vse fotografije in moram priznati, da nisem našel kromatske aberacije na nobeni fotografiji. Tudi pri najbolj kontrastnih fotografijah CA-ja ni moč zaznati. Spodaj sta dva izreza iz zelo kontrastnih fotografij.

02 Irix CA crop

01 Irix CA crop

Ghost and flare efekta

Pri vpadu močne stranske ali direktne svetlobe pride do odbojev svetlobe v objektivu, kar se odraža pri kakovosti slike. Širokokotni objektivi so zaradi specifične zgradbe objektiva še toliko bolj dovzetni za te pojave. Neutrino premazi, ki so jih uporabili pri tem objektivu, so odlično opravili svoje delo. Tudi v zahtevni direktni in močni stranski svetlobi slika ne izgubi ostrine in kontrasta. Samo pri fotografiranju v močno direktno svetlobo je bilo zaznati nekaj več flare efekta, vendar je slika ohranila ostrino in kontrast.

BOJ_1528

BOJ_1080

Zaključna misel

Kaj dosti, ni za filozofirati, objektiv, ki stane nekaj čez 400 evrov in pokriva goriščnico 15mm na FX (FF) formatu, premore odlično ohišje in mehaniko, ima malo optičnega popačenja, odlično ostrino skozi celotno sliko, ima malo vinjetiranja, dobro kontrolira direktno in močno stransko svetlobo, nima opazne kromatske aberacije in po vrhu vsega še lepo izgleda, do zdaj ni obstajal. Od danes naprej pa ga mogoče dobiti za Nikon FX, Canon EF in Pentax K fotoaparate.

Dodatek testu 26.09.2016

Na prošnjo nekaterih fotografov sem naredil še testne fotografije zvezdnega neba pri odprti zaslonki f2.4. Na prvi fotografiji je 100% izrez kota slike iz fotografije zvezdnega neba, na drugi fotografiji pa je 100% izrez sredine in kota slike fotografirane led diode.

stars-100

irix-2-4-coma

V spodnji galeriji si lahko ogledate nekaj fotografij narejenih s objektivom Irix 15mm f2.4.

Avtor prispevka in fotografij: Bojan Stepančič

Preberite si tudi

Test Sigma 135mm F1.8 DG HSM Art in Nikon AF-S 105mm f1.4 E ED

Lansko leto sem objavil test novega Nikonovega objektiva Nikon AF-S 105mm f1.4, ki se je …

Irix 11mm f4 – prva predstavitev

Podjetje Irix je tudi uradno prestavilo svoj najnovejši ultra širokokotni objetkiv Irix 11mm f4 za FX …

7 komentarjev

  1. Zanimiva bi bila primerjava tega objektiva s Samyangom 14/2.8 (ne bi me presenetilo, če poteka sama proizvodnja v isti tovarni).
    Predvsem bi me zanimalo, kako se Irix obnese glede kome v vogalih (kjer Samyang blesti) ter ukrivljenosti polja (kjer je Samyang porazen, ko je center sfokudiran na neskončno je v vogalih ostrina cca 1.7m stran…)

  2. Hvala za zelo zanimiv test in dobre fotografije! Do zdaj nisem bil ljubitelj superširokokotnikov pod 20mm (cena/kakovost), ta pa me je že skoraj prepričal.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja